Silnik bezszczotkowy Surpass Hobby który, podobnie jak inne tej marki silniki, charakteryzuje się między innymi:
- neodymowymi magnesami
-
ulepszonym profilem przedniej płyty obudowy (duże otwory wentylacyjne), co spowodowało znaczne polepszenie warunków chłodzenia i niższą temperaturę pracy i w efekcie wzrost sprawności silnika.
-
cewkami z wysokiej jakości stali krzemowej 0,2mm, które powodują obniżenie temperatury pracy i wzrost sprawności silnika.
-
możliwością dwustronnego montażu silnika bez jego modyfikacji, zapewnia to dodatkowy wał dołączony do silnika. W opakowaniu znajdziemy również łoże mocujące silnik.
-
zwiększoną średnicą wału co powoduje mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia przy niefortunnych lądowaniach oraz zwiększa precyzję osiowego zamocowania śmigła - co bezpośrednio wpływa na zmniejszenie drgań.
-
wyższą jakością łożysk wysokoobrotowych, lepiej znoszących wysokie temperatury - łożyska klasy ABEC 5
-
uzwojenie silnika wykonane z czystej miedzi
- precyzyjnie wyważony rotor
-
zwiększoną sprawnością.
Dane techniczne silnika Surpass Hobby 3542 1000KV:
- Typ: C2820-05
- Obroty: 1000kV
- Pola: 14
- Moc: 750W
- Napięcie zasilania: 2 - 4 cele LiPo (7,4V - 14,8V)
- Maksymalny pobór prądu: 55A
- Minimalny (bez obciążenia) pobór prądu: 2,0A
- Rezystancja: 0,039 Ω
- Zalecane śmigło: 10x6; 12x6,5; 13x8
- Waga: 132g
- wymiary: 35x42mm
- Średnica wału: 5mm
- przewody zakończone złączem typu gold 3,5mm
W zestawie:
- Silnik Surpass Hobby 3542 1000kV
- Akcesoria montażowe
- Piasta stała do montażu silnika przed wręgą
Ogólne zasady doboru silników elektrycznych:
- do modeli treningowych i nie wymagających dużego nadmiaru mocy, stosuje się górną granicę zalecanej masy modelu podaną w danych technicznych.
- do modeli akrobacyjnych, makiet akrobacyjnych, modeli szybkich oraz modeli z zapotrzebowaniem na większy nadmiar mocy, stosuje się dolną granicę zalecanej masy modelu podaną w danych technicznych.
- w przypadku mniejszej ilości celi zasilających, napęd będzie miał niższe obroty, a w zależności od średnicy śmigła, większy lub mniejszy pobór prądu (większa średnica – większy pobór prądu).
- w przypadku większej ilości celi zasilających, napęd będzie miał wyższe obroty, a w zależności od średnicy śmigła, większy lub mniejszy pobór prądu (większa średnica – większy pobór prądu).
- śmigła o mniejszej średnicy, a co za tym idzie większej prędkości obrotowej, dają w rezultacie większą prędkość modelu.
- śmigła o większej średnicy, a co za tym idzie mniejszej prędkości obrotowej, dają w rezultacie mniejszą prędkość modelu.
- im większy pobór prądu, tym krótszy czas działania zespołu napędowego, co powoduje konieczność częstszej wymiany źródeł zasilania.
- zastosowanie napędu z większą ilością celi zasilających, z jednej strony podnosi moc zespołu napędowego, ale z drugiej zwiększa się zapotrzebowanie na tą moc w związku z większą masą całkowitą. W związku z tym, nie zawsze stosowanie maksymalnej ilości celi zasilających daje najlepsze rezultaty. Zasada ta ma zastosowanie szczególnie w modelach o małej masie (do 2000g).