Silnik 22cm3 - GT22 O.S. MAX
- Producent: O.S. Max
- Waga: 4000 g
-
Zakup silnika benzynowego szybko się zwraca w związku z bardzo niską ceną beznzyny w stosunku do paliw silników żarowych.
Charakterystyka:
- jest bardzo dobrą alternatywą dla modelarzy latających modelami napędzamymi silnikami żarowymi klasy 0,91 oraz silnikami 4-suwowymi klasy 1,20.
- zapewnia o prawie 10% więcej mocy niż inne 2-suwowe silniki żarowe o podobnej wielkości.
- zaopatrzony jest (w w przeciwieństwie do większości innych silników benzynowych), w tradycyjne belki montażowe, co znacznie ułatwia mocowanie silnika w kadłubie.
- posiada w zestawie tłumik w stylu "Pitts", który został wzmocniony w celu zapewnienia bezawaryjnej pracy.
- zaopatrzono w nowo zaprojektowany - elektroniczny układ zapłonowy IG-02, który może być zasilany z akumulatorów NiCd / NiMH lub 2-celowych akumulatiorów LiPo lub LiFe.
- posiada montowany do pokrywy karteru gaźnika Walbro, specjalnie zaprojektowany do tego silnika.
- Piasta posiada jedną nakrętkę śmigła z przeciwnakrętką.
- Zalecane śmigła: 16x8, 16x10, 17x6, 17x8.
Dane techniczne:
pojemność skokowa [cm³]: | 22 |
średnica tłoka [mm]: | 32 |
długość skoku tłoka [mm]: | 27,5 |
zakres obrotów [obr/min]: | 1800 - 9000 |
moc [KM] / obr/min: | 2.66 / 9000 |
masa silnika [g]: | 761,6 |
masa tłumika [g]: | 132,6 |
masa układu zapłonowego [g]: | 105 |
śmigło (średnica x skok) [cale]: | 16x8, 16x10, 17x6, 17x8 |
zasilanie układu zapłonowego: | 4-6 celi NiCd / NiMH lub 2 cele LiPo / LiFe |
Link do strony producenta
Dobrą praktyka modelarska jest sprawdzanie wyważenia stosowanych śmigieł. Modelarskie silniki benzynowe współpracują ze stosunkowo dużymi śmigłami i jakiekolwiek niewyważenie łopat i kołpaka powoduje silne wibracje, wpływa niszcząco na konstrukcję kadłuba, powoduje znacznie szybsze zużycie serw oraz skraca żywotność łożysk silnika.