Silnik 280g/KV620 EMAX GT4020/07
- Producent: EMAX
- Waga: 400 g
-
Wyprodukowany przez firmę EMAX silnik GT 4020/07 5/6S.
Wyprodukowany przez firmę EMAX silnik GT 4020/07 5/6S, który podobnie jak inne silniki tego producenta serii GT charakteryzuje się między innymi:

Ogólne zasady doboru silników elektrycznych:
-
ulepszonym profilem przedniej płyty obudowy, co spowodowało znaczne polepszenie warunków chłodzenia. W praktyce oznacza to, niższą temperaturę pracy i w efekcie wzrost sprawności silnika.
-
cewkami z wysokiej jakości stali krzemowej 0,2mm, które powodują obniżenie temperatury pracy i wzrost sprawności silnika.
-
możliwością dwustronnego montażu silnika bez jego modyfikacji, zapewnia to dodatkowy - opcjonalny wał dołączony do silnika. W opakowaniu znajdziemy również łoże mocujące silnik.
-
zwiększoną średnicą wału co powoduje mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia przy niefortunnych lądowaniach oraz zwiększa precyzję osiowego zamocowania śmigła - co bezpośrednio wpływa na zmniejszenie drgań.
-
wyższą jakością łożysk, lepiej znoszących wysokie temperatury.
-
większą elastycznością pod względem zastosowania napięcia zasilającego i śmigła
-
zwiększoną sprawnością.
-
nowym - solidnym i przy okazji gustownym opakowaniem chroniącym precyzyjny silnik podczas transportu.
Trójfazowy, bezszczotkowy silnik serii Grand Turbo, z wirującą obudową.
Napięcie zasilające [V] (liczba ogniw LiPO): | 18,5...22,2 (5s...6s) |
KV [liczba obrotów/min /V]: | 620 |
Przepustowość prądowa [A/60s] | 60 |
Średnica wału [mm]: | 8 |
Masa [g]: | 280 |
Zalecana masa modelu [g]: | 2000 ÷ 4700 |
Zalecana średnica śmigła (bez przekładni): | drewno 15x8 14x7 13x7 |
Maksymalna prędkość obrotowa [obr/min]: | 9200 |


- do modeli treningowych i nie wymagających dużego nadmiaru mocy, stosuje się górną granicę zalecanej masy modelu podaną w danych technicznych.
- do modeli akrobacyjnych, makiet akrobacyjnych, modeli szybkich oraz modeli z zapotrzebowaniem na większy nadmiar mocy, stosuje się dolną granicę zalecanej masy modelu podaną w danych technicznych.
- w przypadku mniejszej ilości celi zasilających, napęd będzie miał niższe obroty, a w zależności od średnicy śmigła, większy lub mniejszy pobór prądu (większa średnica – większy pobór prądu).
- w przypadku większej ilości celi zasilających, napęd będzie miał wyższe obroty, a w zależności od średnicy śmigła, większy lub mniejszy pobór prądu (większa średnica – większy pobór prądu).
- śmigła o mniejszej średnicy, a co za tym idzie większej prędkości obrotowej, dają w rezultacie większą prędkość modelu.
- śmigła o większej średnicy, a co za tym idzie mniejszej prędkości obrotowej, dają w rezultacie mniejszą prędkość modelu.
- im większy pobór prądu, tym krótszy czas działania zespołu napędowego, co powoduje konieczność częstszej wymiany źródeł zasilania.
- zastosowanie napędu z większą ilością celi zasilających, z jednej strony podnosi moc zespołu napędowego, ale z drugiej zwiększa się zapotrzebowanie na tą moc w związku z większą masą całkowitą. W związku z tym, nie zawsze stosowanie maksymalnej ilości celi zasilających daje najlepsze rezultaty. Zasada ta ma zastosowanie szczególnie w modelach o małej masie (do 2000g).
Dane techniczne silników EMAX GT - plik pdf (do pobrania)