Silnik 30g/KV1200 Surpass Hobby 2822 (2204)

  • Producent: Surpass Hobby
  • Waga: 30 g

Silnik bezszczotkowy  Surpass Hobby który, podobnie jak inne tej marki silniki, charakteryzuje się między innymi:

  • neodymowymi magnesami
  • ulepszonym profilem przedniej płyty obudowy (duże otwory wentylacyjne), co spowodowało znaczne polepszenie warunków chłodzenia i  niższą temperaturę pracy i w efekcie wzrost sprawności silnika.
  • cewkami z wysokiej jakości stali krzemowej 0,2mm, które powodują obniżenie temperatury pracy i wzrost sprawności silnika.
  • możliwością dwustronnego montażu silnika bez jego modyfikacji, zapewnia to dodatkowy wał dołączony do silnika. W opakowaniu znajdziemy również łoże mocujące silnik.
  • zwiększoną średnicą wału co powoduje mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia przy niefortunnych lądowaniach oraz zwiększa precyzję osiowego zamocowania śmigła - co bezpośrednio wpływa na zmniejszenie drgań.
  • wyższą jakością łożysk wysokoobrotowych, lepiej znoszących wysokie temperatury - łożyska klasy ABEC 5
  • uzwojenie silnika wykonane z czystej miedzi
  • precyzyjnie wyważony rotor
  • zwiększoną sprawnością.

 

 

Dane techniczne silnika Surpass Hobby 2822 1200kV:

  • Typ: C2204-27
  • Obroty: 1200kV
  • Pola: 14
  • Moc: 140W
  • Napięcie zasilania: 2 - 3 cele LiPo (7,4V - 11,1V)
  • Maksymalny pobór prądu: 11A
  • Minimalny (bez obciążenia) pobór prądu: 0,4A
  • Rezystancja: 0,368 Ω
  • Zalecane śmigło: 8x5; 8x6; 7x5
  • Waga: 30g
  • wymiary: 28x22mm
  • Średnica wału: 3mm
  • przewody zakończone złączem typu gold 3,5mm

W zestawie:

  • Silnik Surpass Hobby 2822 1200kV
  • Akcesoria montażowe
  • Piasta stała do montażu silnika przed wręgą

 

 

Ogólne zasady doboru silników elektrycznych:

  • do modeli treningowych i nie wymagających dużego nadmiaru mocy, stosuje się górną granicę zalecanej masy modelu podaną w danych technicznych.
  • do modeli akrobacyjnych, makiet akrobacyjnych, modeli szybkich oraz modeli z zapotrzebowaniem na większy nadmiar mocy, stosuje się dolną granicę zalecanej masy modelu podaną w danych technicznych.
  • w przypadku mniejszej ilości celi zasilających, napęd będzie miał niższe obroty, a w zależności od średnicy śmigła, większy lub mniejszy pobór prądu (większa średnica – większy pobór prądu).
  • w przypadku większej ilości celi zasilających, napęd będzie miał wyższe obroty, a w zależności od średnicy śmigła, większy lub mniejszy pobór prądu (większa średnica – większy pobór prądu).
  • śmigła o mniejszej średnicy, a co za tym idzie większej prędkości obrotowej, dają w rezultacie większą prędkość modelu.
  • śmigła o większej średnicy, a co za tym idzie mniejszej prędkości obrotowej, dają w rezultacie mniejszą prędkość modelu.
  • im większy pobór prądu, tym krótszy czas działania zespołu napędowego, co powoduje konieczność częstszej wymiany źródeł zasilania.
  • zastosowanie napędu z większą ilością celi zasilających, z jednej strony podnosi moc zespołu napędowego, ale z drugiej zwiększa się zapotrzebowanie na tą moc w związku z większą masą całkowitą. W związku z tym, nie zawsze stosowanie maksymalnej ilości celi zasilających daje najlepsze rezultaty. Zasada ta ma zastosowanie szczególnie w modelach o małej masie (do 2000g).