Silnik 55g/KV1270 EMAX GT2210/13

  • Dodaj recenzję:
    • Producent: EMAX
    • Waga: 55 g
    Wyprodukowany przez firmę EMAX silnik GT2210/13.
    Wyprodukowany przez firmę EMAX silnik GT2210/13, który podobnie jak inne silniki tego producenta serii GT charakteryzuje się między innymi:
    • ulepszony profil przedniej płyty obudowy, co spowodowało znaczne polepszenie warunków chłodzenia. W praktyce oznacza to, niższą temperaturę pracy i w efekcie wzrost sprawności silnika.
    • cewki z wysokiej jakości stali krzemowej 0,2mm, które powodują obniżenie temperatury pracy i wzrost sprawności silnika.
    • możliwość dwustronnego montażu silnika bez jego modyfikacji, zapewnia to dodatkowy - opcjonalny wał dołączony do silnika. W opakowaniu znajdziemy również łoże mocujące silnik.
    • zwiększona średnica wału, co powoduje mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia przy niefortunnych lądowaniach oraz zwiększa precyzję osiowego zamocowania śmigła - co bezpośrednio wpływa na zmniejszenie drgań.
    • wyższa jakość łożysk, lepiej znoszących wysokie temperatury.
    • większa elastyczność pod względem zastosowania napięcia zasilającego i śmigła
    • zwiększona sprawność
    • nowe - solidne i przy okazji gustowne opakowanie chroniące precyzyjny silnik podczas transportu

    Ogólne zasady doboru silników elektrycznych do napędu modeli latających:
    • do modeli treningowych i nie wymagających dużego nadmiaru mocy, stosuje się górną granicę zalecanej masy modelu podaną w danych technicznych.
    • do modeli akrobacyjnych, makiet akrobacyjnych, modeli szybkich oraz modeli z zapotrzebowaniem na większy nadmiar mocy, stosuje się dolną granicę zalecanej masy modelu podaną w danych technicznych.
    • w przypadku mniejszej ilości celi zasilających, napęd będzie miał niższe obroty, a w zależności od średnicy śmigła, większy lub mniejszy pobór prądu (większa średnica – większy pobór prądu).
    • w przypadku większej ilości celi zasilających, napęd będzie miał wyższe obroty, a w zależności od średnicy śmigła, większy lub mniejszy pobór prądu (większa średnica – większy pobór prądu).
    • śmigła o mniejszej średnicy, a co za tym idzie większej prędkości obrotowej, dają w rezultacie większą prędkość modelu.
    • śmigła o większej średnicy, a co za tym idzie mniejszej prędkości obrotowej, dają w rezultacie mniejszą prędkość modelu.
    • im większy pobór prądu, tym krótszy czas działania zespołu napędowego, co powoduje konieczność częstszej wymiany źródeł zasilania.
    • zastosowanie napędu z większą ilością celi zasilających, z jednej strony podnosi moc zespołu napędowego, ale z drugiej zwiększa się zapotrzebowanie na tą moc w związku z większą masą całkowitą. W związku z tym, nie zawsze stosowanie maksymalnej ilości celi zasilających daje najlepsze rezultaty. Zasada ta ma zastosowanie szczególnie w modelach o małej masie (do 2000g).