Silnik 70g/KV1180 EMAX GT2215/09

  • Producent: EMAX
  • Waga: 100 g
Wyprodukowany przez firmę EMAX silnik GT 2215/09 3S.
Wyprodukowany przez firmę EMAX silnik GT 2215/09 3S, który podobnie jak inne silniki tego producenta serii GT charakteryzuje się między innymi:
  • ulepszonym profilem przedniej płyty obudowy, co spowodowało znaczne polepszenie warunków chłodzenia. W praktyce oznacza to, niższą temperaturę pracy i w efekcie wzrost sprawności silnika.
  • cewkami z wysokiej jakości stali krzemowej 0,2mm, które powodują obniżenie temperatury pracy i wzrost sprawności silnika.
  • możliwością dwustronnego montażu silnika bez jego modyfikacji, zapewnia to dodatkowy - opcjonalny wał dołączony do silnika. W opakowaniu znajdziemy również łoże mocujące silnik.
  • zwiększoną średnicą wału co powoduje mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia przy niefortunnych lądowaniach oraz zwiększa precyzję osiowego zamocowania śmigła - co bezpośrednio wpływa na zmniejszenie drgań.
  • wyższą jakością łożysk, lepiej znoszących wysokie temperatury.
  • większą elastycznością pod względem zastosowania napięcia zasilającego i śmigła
  • zwiększoną sprawnością.
  • nowym - solidnym i przy okazji gustownym opakowaniem chroniącym precyzyjny silnik podczas transportu.

Trójfazowy, bezszczotkowy silnik serii Grand Turbo, z wirującą obudową.

Napięcie zasilające [V] (liczba ogniw LiPO): 11,1 (3s)
KV [liczba obrotów/min /V]: 1180
Przepustowość prądowa [A/60s] 26
Średnica wału [mm]: 4
Masa [g]: 70
Zalecana masa modelu [g]: 600 ÷ 1100
Zalecana średnica śmigła (bez przekładni): APC 10x4.7 10x6 10x5
Maksymalna prędkość obrotowa [obr/min]: 9000






Ogólne zasady doboru silników elektrycznych:

  • do modeli treningowych i nie wymagających dużego nadmiaru mocy, stosuje się górną granicę zalecanej masy modelu podaną w danych technicznych.
  • do modeli akrobacyjnych, makiet akrobacyjnych, modeli szybkich oraz modeli z zapotrzebowaniem na większy nadmiar mocy, stosuje się dolną granicę zalecanej masy modelu podaną w danych technicznych.
  • w przypadku mniejszej ilości celi zasilających, napęd będzie miał niższe obroty, a w zależności od średnicy śmigła, większy lub mniejszy pobór prądu (większa średnica – większy pobór prądu).
  • w przypadku większej ilości celi zasilających, napęd będzie miał wyższe obroty, a w zależności od średnicy śmigła, większy lub mniejszy pobór prądu (większa średnica – większy pobór prądu).
  • śmigła o mniejszej średnicy, a co za tym idzie większej prędkości obrotowej, dają w rezultacie większą prędkość modelu.
  • śmigła o większej średnicy, a co za tym idzie mniejszej prędkości obrotowej, dają w rezultacie mniejszą prędkość modelu.
  • im większy pobór prądu, tym krótszy czas działania zespołu napędowego, co powoduje konieczność częstszej wymiany źródeł zasilania.
  • zastosowanie napędu z większą ilością celi zasilających, z jednej strony podnosi moc zespołu napędowego, ale z drugiej zwiększa się zapotrzebowanie na tą moc w związku z większą masą całkowitą. W związku z tym, nie zawsze stosowanie maksymalnej ilości celi zasilających daje najlepsze rezultaty. Zasada ta ma zastosowanie szczególnie w modelach o małej masie (do 2000g).

 

Dane techniczne silników EMAX GT - plik pdf (do pobrania)